ماشین آتش نشانی ساخت ایران

ماشین آتش نشانی ساخت ایران
ماشین آتش نشانی ساخت ایران

خودرو های پیشرو آتش نشانی ایرانی

خودرو های پیشرو آتش نشانی ایرانی

ماشین آتش نشانی ساخت ایران یکی از پر کاربرد ترین ماشین ها در اطفای حریق و سایر عملیات امداد رسانی است. همه‌ی ما روزانه ممکن است چندین بار صدای آژیر ماشین های آتش نشانی را شنیده باشیم. یا از کنار کارخانه ماشین آتش نشانی  عبور کرده باشیم.

اما آیا تا به حال به جزئیات و ویژگی های این ماشین ها توجه کرده اید؟ ما در این مقاله شما را با تاریخچه ی ماشین آتش نشانی ساخت ایران آشنا خواهیم کرد.

شاید برای شما عجیب باشد، اما شرکت هایی در ایران وجود دارند که به ساخت ماشین‌های آتش نشانی می‌پردازند و می‌توان گفت امتیاز لازم برای تولید یک ماشین استاندارد و بین المللی را کسب کرده اند. ماشین آتش نشانی ساخت ایران با در نظر گرفتن تمامی معیار‌های یک ماشین استاندارد، زیر نظر بهترین کارشناسان تولید می‌شود.

این کارشناسان در معتبر‌ترین مراکز آموزش دیده و تمامی مشکلاتی که ممکن است در ساخت ماشین‌ها به وجود آید را می‌شناسند و در صدد برطرف کردن آن‌ها بر می‌آیند.

این ماشین‌ها به منظور خدمت‌رسانی به مردم ایران تولید شده و قیمت به صرفه‌تری نسبت به مدل‌های خارجی دارند و همچنین مناسب با شرایط آب و هوایی کشور ایران ساخته می‌شوند. یکی دیگر از اهداف تولید این ماشین‌ها کم کردن وابستگی اقتصادی ایران به بازار‌های خارجی و نیاز به خودکفا شدن در تمامی زمینه ها است.

ماشین آتش نشانی ساخت ایران و ویژگی های آن

ماشین آتش نشانی ساخت ایران و ویژگی های آن

از گذشته های خیلی دور که انسان ها آتش را کشف کردند، پیوسته در معرض خطرات آتش سوزی بودند. به همین علت از همان زمان به دنبال راه هایی برای مقابله با آتش سوزی بودند.

از گذشته تا به امروز شیوه های مختلفی توسط مردم و مسئولان برای به جهت از بین بردن خطرات آتش سوزی استفاده شده است.

بهترین و سریع ترین راه از بین بردن خطرات آتش سوزی های رخ داده در سطح شهر، استفاده از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته می باشد. در واقع رشد و پیشرفت تکنولوژی تاثیر بسزایی را در سهولت کمک رسانی و خدمات امداد و نجات را به همراه داشت.

برای تولید ماشین آتش نشانی در ابتدا از نمونه های خارجی الگو گرفته می‌شد. کمبود اطلاعات در مورد روند این نوع خودروها باعث شده بود که مهندسان ایرانی و شرکت های تولید کننده فقط بتوانند الگوبرداری کنند.

البته این الگوبرداری فقط در ایران نبود بلکه دیگر کشورهای آسیایی هم برای پرهیز از واردات خودروهای آتش نشانی، انجام می‌گرفت.

 بهترین ماشین آتش نشانی ساخت ایران

 

از زمانی که تولید خودرو آتش نشانی در ایران آغاز شد تا به امروز شاهد تفاوت هایی بوده ایم. در واقع همانطور که نخستین خودروهای آتش نشانی آماده شده در جهان خیلی ساده و ابتدایی بودند، تولید کننده ماشین های آتش نشانی نیز در اوایل با پیچیدگی زیادی رو به رو نشدند .

در صورتی که با گذشت زمان حتی خودروهای آتش نشانی ایرانی هم با قابلیت های مطلوبی آماده ی استفاده شدند. بهترین ساخت خودروهای آتش نشانی در ایران شامل تمام مدل هایی است که توانسته اند در کمک رسانی به مردم هنگام آتش سوزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماشین های آتش نشانی جدید

ماشین های آتش نشانی جدید

جدیدترین مدل های ماشین آتش نشانی که توانسته اند حجم زیادی از تجهیزات را در خود جای دهند، جزو بهترین ها به حساب می‌آیند. از حمل نردبان و تشک های مخصوص گرفته تا مخزن آب نمونه هایی از این تجهیزات هستند. به صورت کلی می‌توان گفت یک تولید کننده ماشین آتش نشانی قطعا تلاش می‌نماید تا بیشترین میزان کارایی را از خودروهای تولید شده بتوان دریافت نمود.

انواع کارخانه تولید کننده خودرو آتش نشانی در ایران، سعی نموده اند تا حدالامکان نیاز به واردات این دستگاه ها را از بین ببرند.

همانطور که در بالا گفته شد ایران توانسته است که در چند سال گذشته اقدام به ساخت ماشین‌های آتش نشانی کند که دارای استاندارد جهانی هستند. البته در چند دهه قبل ساخت ماشین‌ها بسیار ساده و مبتدی بود و در مواقعی که آتش بسیار گسترش پیدا می‌کرد، عملا این ماشین ها ناکارآمد بودند و خسارات بسیار زیادی را متحمل می‌شدند.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تولید ماشین آتش نشانی ساخت ایران بهبود یافته و این ماشین ها مجهز به تمامی وسایل مورد نیاز هستند تا در شرایط حیاتی بتوان از آنها استفاده کرد.

تجهیزات مهمی که یک ماشین آتش نشانی باید داشته باشد به شرح زیر است:

  • مانیتور
  • جعبه آتش نشانی
  • کپسول آتش نشانی
  • کوپلینگ
  • مکانیزه صنعتی
  • نردبان
  • شیر هیدرانت
  • اسپرینکلر
  • گوی‌های ضد حریق
  • آلارم دهنده
  • شیلنگ‌های پیشرفته
  • مرکز فرمان
  • سیستم راداری
  • تشک نجات آتش نشانی
  • پمپ فشار

تمامی این وسایل باید در ماشین‌های پیشرفته آتش نشانی وجود داشته باشند. همچنین مهم است که نحوه استفاده از آن‌ها در مواقع مهم به نیروها، آموزش داده شود.

جدیدترین نمونه های خودرو اتش نشانی

جدیدترین نمونه های خودرو اتش نشانی

آیا با جدیدترین انواع خودروهای آتش نشانی موجود در ایران آشنا  هستید؟ می‌دانید نمونه های مدرن ماشین آتش نشانی ساخت ایران چه خصوصیاتی دارند؟

شاید تا به حال شما هم تصور می‌کردید ماشین های آتش نشانی مدرن فقط در کشورهای اروپایی و آمریکا موجود هستند. در صورتی که بسیاری از مدل های جدید ماشین آتش نشانی حتی در ایران هم تولید می‌شوند.

تمام تلاش های صورت گرفته برای تولید ماشین آتش نشانی، به جهت رفاه حال مردم در داخل کشور بوده است. این امر نه تنها توان تولید کشور در زمینه محصولات امدادی و خودرویی را بالاتر برده بلکه باعث شده در بین پیشرفته ترین کشورهای جهان قرار گیرد.

ماشین آتش نشانی ساخت ایران را امروزه در تنوع بالاتری مشاهده خواهید کرد. شاید جذاب ترین و کاربردی ترین ماشین ها، خودروهای سبک باشند که می‌توانند در کوتاه ترین زمان به محل حادثه برسند.

تمام تمرکز تولید کنندگان خودروهای آتش نشانی ایرانی، بر روی افزایش سرعت خدمات رسانی و مجهزتر نمودن لوازم موجود در خودروها بوده است.

همچنین توانایی تولید انواع لوازم از جمله نردبان، پمپ و تانکرهای با حجم های مختلف در شرکت های ایرانی باعث شده تا مردم رضایت بالاتری نسبت به خدمات رسانی مراکز آتش نشانی داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون جدیدترین نمونه های ماشین آتش نشانی ساخت ایران می‌توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

خرید انواع مدل های ماشین آتش نشانی

خرید انواع مدل های ماشین آتش نشانی

 

آماده سازی و تجهیز ایستگاه های آتش نشانی، نیازمند مدل های متنوعی از خودروها و وسایل است. از خودروهای سبک و سنگین گرفته تا ماشین های فرودگاهی و پودرپاش همگی در سطح کشور وجود دارند. ماشین آتش نشانی به کمک علم و دانش متخصصان داخلی و نیز با کمک تجهیزات موجود در کارخانجات آماده می‌شوند.

قیمت ماشین آتش نشانی با توجه به میزان کارایی تجهیزات بکار رفته در آن ها، مدل خودرو، سال ساخت و نیز کیفیت قطعات آن تعیین می‌گردد.

برای آن که بتوانید بهترین نوع ماشین آتش نشانی را خریداری نمایید، لازم است برخی نکات را مد نظر قرار دهید. خودروهای اتش نشانی خارجی این روزها کمتر در ایران به چشم می‌خورند. چرا که هم قیمت بالاتری دارند. و هم ممکن است نتوانند با شرایط مردم و نیازهای آن ها مطابقت داشته باشند.

اما خودروهای آتش نشانی ساخت داخل هم متناسب با شرایط نیاز مردم و وضعیت های جاده ای ایران هستند. و هم هزینه خرید آن ها مناسب تر است.

ماشین های آتش نشانی آتش پرتاب گستر رادمهر

همچنین شایان ذکر است که برای خرید انواع ماشین آتش نشانی ، می‌توانید راحت تر اقدام نمایید. چرا که هم امکان خرید حضوری در کارخانه آتش پرتاب گستر رادمهر  وجود دارد. و نیز خرید آنلاین و غیر حضوری هم از طریق سایت های معتبر مراکز تولید کننده خودرو اتش نشانی انجام می گیرد.

شرکت های تولید کننده ماشین آتش نشانی برای آن که بتوانند کیفیت و سرعت خدمات رسانی مراکز آتش نشانی را در صورت بروز حوادث افزایش دهند، روند خرید ماشین اتش نشانی را ساده تر نموده اند. به همین دلیل هم شاهد امکان خرید اینترنتی اینگونه از خودروها هستیم.

ماشین‌های متنوعی برای اطفاء حریق در جهان وجود دارد که هر کدام بسته به نوع کار و عملکردی که دارند و همچنین سبک بودن و سنگین بودن ماشین، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این موارد موجب شده است تا تمامی مراکز آتش نشانی نیاز مبرمی به این تجهیزات داشته باشند. تولید کنندگان ماشین آتش نشانی ساخت ایران اقدام به تولید ماشین هایی نموده اند که از بیشترین امکانات برخوردار بوده و مطابق استاندارد روز دنیا است.

ویژگی ماشین آتش نشانی ساخت ایران

ویژگی ماشین آتش نشانی ساخت ایران

می‌توان گفت که آتش بسیار غیر قابل کنترل و پیشگیری است و در صورت وزش باد و یا هر اتفاق دیگری که موجب افزایش حرارت و گسترش آتش شود، خطرات و خسارت‌های جبران ناپذیری آن هم بیشتر می‌شود اما با گذشت زمان و پیشرفت جهان در همه موارد، وسایل اطفاء حریق نیز پیشرفت بیشتری کرده اند.

سالانه نمونه‌هایی از ماشین آتش نشانی به مراتب پیشرفته‌تر و کارآمدتر از سالیان گذشته توسط تولیدکنندگان به بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل در زمان آتش سوزی اگر نیروها به موقع دست به اقدام بزنند می‌توانند با این وسایل آتش را کنترل کرده و خسارات جانی و خسارات مالی را به حداقل برسانند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *